Okulumuzda örnek ve özgün uygulama/proje alanında bilişim teknolojileri laboratuvarımızda kodlama çalışmaları yapılmaktadır. Öğrencilerimiz algoritma mantığını öğrenerek karşılaştıkları problem durumuna alternatif çözüm yolları üreterek algoritmik düşünmelerini geliştirmektedir. Öğrencilerimiz bilişim teknolojileri laboratuvarımızda scratch görsel programlama dili ile kendi oyunlarını kendileri geliştirerek bir problem durumunu çözüme ulaştırırken adım adım ilerleyerek problemi çözmeyi öğreniyorlar.
Günümüzün yabancı dili: KODLAMA. Kodlamanın öğrencilere sağlayacağı en büyük yarar algoritmik düşünmedir. Algoritmik Düşünme, bilgisayarlar yardımıyla bir probleme çözüm üretmektir. Bu noktada Algoritmik Düşünme; bilgisayarlar hakkında düşünmek veya bilgisayarlar gibi düşünmek değildir. Algoritmadan da bildiğimiz üzere bir problemi çözmek için komutları adım adım ortaya koyarak bir yol çizeriz. Algoritmik düşünmede belli aşamalardan oluşur. İlkönce bir problem durumuyla karşılaştığımızda bu problemi anlamaya çalışarak çözüm yolları üretiriz. Daha sonra ürettiğimiz çözüm yollarını bilgisayarlar yardımıyla uygulayarak test ederiz. Bu aşamaları kısaca maddeleyecek olursak; Problemi anlamak, Çözüm yolu üretmek, Program kullanarak uygulamaktır.
Algoritmik düşünen çocuk çözümü detaylı adımlarla oluşturarak sonuca ulaşılmasını sağlar. Çocuklar kendi hatalarını bulmayı öğrenir. Çocuklar kendi öğrenmelerini kontrol eder ve öğrenmeyi öğrenir. Bir problem durumunda o problemi çözmek için uğraşırlar.